Selasa, 4 Oktober 2011

orang mude mude





lagu yang sedap didengar, ni si nan punya pengaruh la ni.. huhu~~ sedap dengar lagu nii.. tapi bukan itu nk dicerita lebih tapi nak cerita tentang isi rumah atau ahli rumah jengka yang selalu selalunya ada di hujung hujung minggu dan di waktu tidak hujung minggu :) ..

antara orgnye :
1) ucu
2) abang
3) cilah
4) nan
5) mala
6) eman
7) mama
8) abah
9) na
10)kak cik
11)kak lang
12)alang n family
13)ctah n family
14)angah n family
15)kakak ili n family

*tertinggal list sila tambah

most of the time yang selalu ada dari list nama 1 sampai 5 tu la.. yang lain2 kebanyakkannya hujung minggu baru ada..dulu mmg penuh dgn sedara mara dtg, tapi sekarang da kurang ..

yang nyata suasana rumah tu lebih pada rumah bujang, bukan rumah bujang bersepah mcm rumah tinggal tu,rumah mmg gaye umah family, tapi ahli dalamnya yang bujang2.. hujung2 minggu kadang2 tu mmg tinggal yg bujang je.. parents pn tak ada..

mcm aku mmg tugas khasnye memasak mencuci menyapu mengemop selagi mcm me yg suri rumahtangga buat lahh.. itu mmg dah tanggungjwb tambah lak aku kakak pada adik2 dn adik pada abg dan anak sedara pada pak sedara,haha.. :)

kawasan belakang rumah ni bnyak pokok buah yg arwah atok tanam dulu.. lebat2 buahnye tahun ni.. aku tak pernah jemu balik rumah jengka ni tiap2 hujung minggu.. kasih sayang keluarga kuat disini.. dan kenangan yg ada tak berganti~~

Tiada ulasan: